НАУКОВО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ

Науково-методична проблема:

2016-2017 навчальний рік

"Формування культури здоров’я та національно-патріотичних цінностейв умовах розвитку громадсько-активної школи"

2015-2016 навчальний рік

«Громадсько активна школа як засіб реалізації здоров’язберігаючої, здоров’яформуючої політики навчального закладу».

Структура методичної роботи:

Діяльність методичної роботи школи спрямована на підвищення рівня професійної майстерності вчителів, активізацію педагогічних досліджень, збільшення кількості й покращення якості науково-методичних розробок, створюваних педагогами-практиками.

Завдання, які стоять перед методичною службою:

  • кадрове та науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу;
  • створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників;
  • проведення системних методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, виявлення перспективного педагогічного досвіду та участь у його вивченні, узагальненні та впровадженні;
  • створення, апробація та впровадження в практику нових навчальних програм, розробка міні-підручників та посібників для викладання спецкурсів, факультативів тощо;
  • вивчення та впровадження в практику нових освітніх технологій та систем.

Зміст науково-методичної роботи закладу

Перелік наказів з оновної діяльності

Педагогічний аналіз за 2014/2015 навчальний рік

ЗАВДАННЯ педагогічного колективу ГАШ - Школи сприяння здоров’ю на 2015/2016 навчальний рік

№ з/п Зміст завдань
1 Вважати основними першочерговими завданнями:
1.1 Створення повноцінного освітнього простору для забезпечення рівного доступу до здобуття якісної освіти.
1.2 Оновлення змісту, форм і методів навчання та виховання в умовах запровадження та реалізації нових Державних стандартів освіти
1.3 Підвищення рівня професійної компетентності педагогів
1.4 Задоволення запитів особистості
1.5 Сприяння формуванню здорового способу життя, фізичному розвитку дітей та підготовці молоді до самостійної діяльності
1.6 Удосконалення системи моніторингу якості освіти
1.7 Профілізацію старшої школи та допрофільну підготовку учнів 5-9 класів
1.8 Підвищення соціального захисту учасників навчально-виховного процесу
1.9 Реалізацію комплексу завдань, передбачених районними галузевими програмами
1.10 Налагодження тісної співпраці школи із місцевими органами влади та громадськими організаціями із метою забезпечення ефективного здійснення державної політики у галузі освіти.
2. Пріоритетними напрямками з удосконалення управління школою вважати:
2.1 Піднесення ролі ради школи як основного органу державно-громадського управління; координацію діяльності адміністрації школи і ради, спрямованої на розвиток ГАШ - Школи сприяння здоров’ю.
2.1 Пошук оптимальних шляхів здійснення інноваційної освітньої діяльності, визначення місії закладу, реалізацію Концепції розвитку Школи сприяння здоров’ю.
2.3 Удосконалення технологій проведення моніторингових досліджень та форми узагальнення їхніх результатів.
2.4 Оновлення менеджерських знань та умінь через постійне самовдосконалення та саморозвиток керівника, підвищення професійної компетентності.
2.5 Формування і розвиток умінь із перспективного (стратегічного) та поточного планування й здійснення інноваційної діяльності.
2.6 Широке впровадження ІКТ в управлінську діяльність.
3. Із метою модернізації кадрової політики:
3.1 Здійснювати роботу з атестації педагогічних кадрів відповідно до вимог Типового положення про атестацію педагогічних працівників.
3.2 Вживати заходи щодо забезпечення належних умов для праці, побуту, творчого зростання молодих спеціалістів.
3.3 Удосконалювати зміст і форми підвищення кваліфікації педагогів із урахуванням їхніх інтересів і сучасних вимог педагогічної теорії і практики. Врахувати у замовленні на курси підвищення кваліфікації на 2015 рік очно-дистанційні, дистанційні, варіативні та інші форми навчаннята потреби вчителів, які забезпечуватимуть реалізацію нових навчальних програм в умовах модернізації освіти, які взаємоузгоджуються із процедурою атестації педагогічних працівників.
3.4 Поширювати педагогічний досвід щодо стимулювання творчого, інтелектуального, духовного розвитку та задоволення потреби у професійній самореалізації вчителів.Продовжити практику морального та матеріального стимулювання педагогічних працівників школи.
3.5 Забезпечувати розвиток науково-методичного освітнього середовища
3.6 Забезпечити оптимізацію та осучаснення діяльності навчального закладу щодо формування позитивної мотивації наздоровий спосіб життя усіх учасників освітнього процесу
3.7 Вживати заходи щодо максимального повернення та працевлаштування випускників педвузів, підготовка яких здійснювалася за державним замовленням, створювати належні умови для їхньої праці, побуту, творчого зростання
4. Із метою підвищення якості освіти:
4.1 Забезпечити підвищення якості освіти шляхом оновлення змісту, форм і методів навчання та виховання в умовах запровадження та реалізації нових Державних стандартів освіти; зміцнення матеріально-технічної бази, підвищення рівня професійної компетентності педагогів
4.2 Удосконалювати систему державно-громадського управління закладом
4.3 Забезпечувати пріоритетний розвиток та функціонування української мови як державної
4.4 Забезпечити розвиток методичних структур, використання сучасних інформаційних та комунікативних технологій у системі науково-методичної роботи з педагогічними працівниками, надання індивідуальної допомоги у професійному самовдосконаленні педагогів
4.5 Створити сприятливе середовище для навчання та виховання першокласників у рамках акції «Дай руку, першокласнику!»
4.6 Запроваджувати інклюзивну модель навчання дітей із особливими потребами
4.7 Використовувати ефективні форми співпраці з дошкільним навчальним закладом з метою забезпечення наступності, організації роботи з дітьми п’ятирічного віку та сім’ями майбутніх першокласників
4.8 Забезпечити наступність на всіх рівнях шкільного навчання, адаптацію дитини до навчання в початковій, основній школі, виявлення проблем адаптаційного періоду та їх усунення
4.9 Забезпечити використання здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховному процесі початкової школи.
4.10 Приділити особливу увагу організації здобуття освіти дітьми, які потребують корекції фізичного або розумового розвитку
4.11 Сприяти впровадженню ІКТ – технологій у навчальний процес початкової школи.
4.12 Продовжити роботу над проектом по забезпеченню наступності змісту дошкільної та початкової загальної освіти «Дай руку, першокласнику!».
5. Із метою удосконалення роботи з обдарованими дітьми:
5.1 Забезпечити створення у школі загального «поля креативності», яке сприятиме розвитку творчих здібностей учнів
5.2 Активізувати змістовну роботу щодо участі школярів у предметних олімпіадах, конкурсах, сприяти залученню школярів до участі в Іnternet-олімпіадах
5.3 Належну увагу приділяти діяльності шкільного наукового товариства «Пульсар», розвитку дослідницьких нахилів школярів, сприяти навчанню їх у секціях Кіровоградської Малої академії наук учнівської молоді, налагодити проведення шкільних науково-практичних конференцій
5.4 Забезпечити наступність у системі роботи з обдарованими та здібними учнями (ДНЗ - ЗНЗ - позашкільні заклади).
5.5 Сприяти активному залученню вчителів, психолога до участі у Всеукраїнських конкурсах педагогічної майстерності, спрямованих на роботу з обдарованою учнівською молоддю
5.6 Із метою підготовки вчителів математики до роботи з обдарованими учнями забезпечити їх участь у роботі районної школи «Олімп»
5.7 Продовжити роботу щодо формування оптимальної мережі спецкурсів, факультетів, гуртків для задоволення освітніх потреб інтелектуально-здібних учнів.
5.8 Організувати постійне висвітлення роботи закладу з обдарованими учнями на сайті школи, РМК.
5.9 Сприяти підвищенню самоосвітнього рівня вчителів, активності в обміні досвідом із питань роботи з обдарованими учнями, ширше використовувати для цього можливості освітянських сайтів.
5.10 Поновити банк даних про обдарованих та здібних учнів, продовжити роботу у напрямку реалізації шкільної програми «Обдарованість».
6. Із метою підвищення ефективності впровадження у навчально-виховний процес інноваційних та інформаційно-комунікаційних технологій
6.1 Забезпечувати впровадження нових організаційних форм навчального процесу на основі інноваційних технологій;
6.2 Впроваджувати сучасну навчальну техніку, комп’ютерні засоби і технології у навчальний процес освітніх установ
6.3 Посилити увагу до вивчення і впровадження педагогічних ідей В.О.Сухомлинського
6.4 Здійснювати дослідно-експериментальну роботу з питань удосконалення якості змісту освіти
6.5 Забезпечити стовідсоткове володіння педагогічними працівниками інформаційно-комунікаційними технологіями.
6.6 Створити умови для запровадження інноваційних форм і методів викладання навчального предмета «Інформатика»
6.7 Забезпечити постійне оновлення веб-сайту Школи сприяння здоров’ю
6.8 Впроваджувати інформаційну систему управління освітою «ІСУО»
6.9 Продовжити поповнення шкільного сайту
6.10 Впроваджувати дистанційне спілкування учасників навчально-виховного процесу в формі чатів, форумів, телеконференцій, телемостів тощо
6.11 Залучати учнів школи до участі у різних телекомунікаційних проектах, олімпіадах, конкурсах
6.12 Формувати інформаційну культуру педагогічних працівників, учнів, забезпечувати їхні інформаційні потреби.
6.13 Забезпечити участь коллективу у : · Національному проекті «Відкритий світ». (Навчання з ІКТ учителів, які викладають у 7 класі, підготовка вчителів-предметників до впровадження ІКТ у навчально-виховний процес) · Впровадженні програми Intel® «Шлях до успіху» відповідно до курсів «Комп’ютерні технології для місцевої спільноти» з метою ефективного використання комп’ютерної техніки у навчально-виховному процесі, дієвої реалізації моделі громадсько-активної школи. · Впровадженні Програми «Школи-новатори» з метою сприяння інноваційній діяльності, професійному використанню ІКТ у школі, реалізації моделі громадсько-активної школи. · Впровадженні проекту «Курс освіта». · Впровадженні проекту «Класна оцінка»
6.14 Продовжити цілеспрямовану роботу щодо використання ППЗ у навчально-виховному процесі.
6.15 Підвищувати ефективність використання ІКТ в навчально-виховному процесі
6.16 Оптимізувати управління освітою на основі використання інформаційно-комунікаційних технологій
6.17 Формувати електронні бібліотеки.
7. Для удосконалення допрофільної підготовки та профільного навчання:
7.1 Підвищити результативність профільного навчання з метою:
· участі учнів профільних класів у ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських олімпіад із базових дисциплін
· вступу випускників профільних класів до ВНЗ відповідно до профілю навчання у школі.
7.2 Удосконалювати допрофільну підготовку учнів шляхом розширення мережі спецкурсів, курсів за вибором, факультативів у межах гранично допустимого навчального навантаження.
7.3 Удосконалити психолого-педагогічний супровід допрофільної та профільної підготовки.
7.4 Створити належну нормативно-правову базу для забезпечення профільного навчання.
7.5 Систематизувати допрофільну та профільну освіту в школі відповідно до Концепції профільної освіти, сприяти організації у профільних класах навчання за індивідуальними програмами для обдарованих учнів;
7.6 Широко залучати батьківську громадськість до організації профільного навчання і професійної орієнтації учнів, позакласної і позашкільної роботи.
8. Із метою посилення заходів виховного впливу на учнівську молодь:
8.1 Активізувати роботу у напрямку становлення та розвитку виховної системи ГАШ - Школи сприяння здоров’ю, що є передумовою створення виховного простору на основі духовного єднання педагога і учня, спрямованого на самовдосконалення, саморозвиток та повноцінне життєтворення.
8.2 Активізувати роботу дитячої громадської організації «Козаченьки» – дієвого органу учнівського самоврядування.
8.3 Консолідувати зусилля школи, сім’ї, громадськості у патріотичному вихованні учнів, здійснювати сучасні підходи до формування та розвитку патріотичних почуттів учнів засобами історико-краєзнавчої, пошукової роботи та доброчинної діяльності.
8.4 Сприяти підвищенню потенціалу учнівського самоврядування у громадянському вихованні учнівської молоді, його дієвості, ефективності форм роботи.
8.5 Удосконалити систему моніторингу за виховним процесом у школі.
8.6 Налагодити тісну взаємодію школи, сім’ї, громадськості зі створення здорового соціокультурного середовища виховання дітей, сприяти перетворенню школи на центр культури здоров'я та здорового способу життя у селі.
8.7 Із метою набуття учнівською молоддю особистого досвіду реалізації прав і виконання обов’язків у моральних і правових стосунках, забезпечувати виявлення, усунення й нейтралізацію причини та умови, які викликають негативні явища в учнівському середовищі.
8.8 Удосконалити профілактичну правовиховну роботу із додержання законодавства, спрямованого на попередження бездоглядності та правопорушень серед дітей, захисту їхніх прав.
8.9 Сприяти підвищенню ефективності роботи дитячого оздоровчого табору з денним перебуванням «Капітошка», що діє на базі школи, забезпечивши оздоровлення не менше 60 % дітей 1-10 класів.
9. Із метою посилення соціального захистудітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування:
9.1 Забезпечити створення належних умов та соціального захисту при здобутті якісної освіти дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування, та учнями з особливими потребами.
9.2 Активізувати роботу щодо розв’язання проблем дітей пільгових категорій із метою поліпшення умов проживання, навчання та виховання.
9.3 Посилити контроль за дотриманням чинного законодавства із питань захисту соціально-незахищених дітей.
9.4 Забезпечити виконання Положення про медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням учнів ЗНЗ та Інструкції про розподіл учнів на групи.
9.5 Здійснювати координацію за розподілом учнів на медичні групи згідно із медичними висновками та характеристикою груп для занять фізично культурою.
9.6 Забезпечити наступність на всіх рівнях шкільного навчання, адаптацію дитини до навчання у початковій, основній школі, виявлення проблем адаптаційного періоду та їх усунення.
9.7 Приділити особливу увагу організації здобуття освіти дітьми, які потребують корекції фізичного або розумового розвитку.
9.8 Забезпечити якісний психологічний супровід навчально-виховного процесу, підтримку дітей вразливих категорій, залучаючи до співпраці соціального працівника.
10. Із метою розвитку оздоровчої функції освітита збереження життєдіяльності учнів:
10.1 Забезпечити запровадження здоров’язбережувального та здоров’яформуючого навчально-виховного процесу у школі
10.2 Оптимізувати та осучаснити діяльність навчального закладу щодо формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя усіх учасників освітнього процесу
10.3 Забезпечувати психологічний супровід учнів у процесі навчання та виховання, підтримку дітей вразливих категорій
10.4 Забезпечити створення здоров’язберігаючого освітнього середовища
10.5 Визначити у школі чітку стратегію роботи і контроль щодо обов’язкового впровадження освіти на основі розвитку життєвих навичок учнів у викладанні навчального предмета «Основи здоров’я»
10.6 Забезпечити роботу тренінгового кабінету з основ здоров’я відповідно до чинних Положень
10.7 Забезпечити участь практичного психолога у роботі мобільного соціально-психологічного пункту Новостародубського освітнього округу
10.8 Удосконалювати систему фізичного виховання учнів. Суворо дотримуватись Державних вимог до проведення уроків фізкультури,різноманітних фізкультурно-оздоровчих та спортивно-масових заходів.
10.9 Забезпечити виконання Положення про медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням учнів ЗНЗ та Інструкції про розподіл учнів на групи.
10.10. Здійснювати координацію за розподілом учнів на медичні групи згідно із медичними висновками та характеристикою груп для занять фізично культурою.
10.11 Своєчасно та згідно вимог проводити інструктажі та навчання з охорони праці і збереження життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу.
10.12 Приділити особливу увагу організації та дієвості Тижнів з охорони праці та збереження життєдіяльності учнів.
10.13 Підвищити організаційний та контролюючий рівень роботи щодо попередження випадків травматизму учасників навчально-виховного процесу.
10.14 Активізувати роботу щодо збільшення кількості гуртків, факультативів.
10.15 Домогтися виконання
  • основних енергозберігаючих заходів;
  • основних заходів щодо дотримання Державних санітарних правил і норм.
11. Із метою удосконалення методичної роботи:
11.1 Упорядкувати систему методичної роботи із педагогічними кадрами щодо впровадження інноваційних технологій, залучення педагогічного колективу, окремих педагогічних працівників до пошукової, експериментально-дослідницької роботи.
11.2 Удосконалити організаційно-методичний супровід різних видів моніторингу якості загальної середньої освіти.
11.3 Активізувати використання сучасних інформаційних та комунікативних технологій в системі науково-методичної роботи з педагогічними працівниками.
11.4 Удосконалити науково-методичний супровід підготовки вчителів, які працюють у профільних класах
11.5 Активізувати роботу щодо творчої реалізації педагогічних ідей В.О.Сухомлинського в практиці модернізації навчально-виховного процесу в сучасній школі та підготовки до 95-річчя від дня народження видатного педагога – гуманіста
11.6 При плануванні роботи на навчальний рік передбачити комплекс заходів щодо реалізації завдань шкільної науково-методичної проблеми «ГАШ як засіб реалізації здоров’язберігаючої та здоров’яформуючої політики навчального закладу»
11.7 Спрямувати роботу шкільних та районних методичних структур, які працюють на базі школи, на піднесення рівня професійної компетентності педагогів у процесі реалізації науково-методичної проблеми району та Школи сприяння здоров’ю.
11.8 Налагодити співпрацю з науковцями з метою задоволення потреб педагогічних кадрів у наукових знаннях.
11.9 Сприяти реалізації творчого потенціалу педагогічних працівників, більш широкому висвітленню досвіду, творчих знахідок у фахових виданнях.
11.10 Удосконалити систему теоретичної і практичної підготовки педагогічних працівників до впровадження моніторингових досліджень якості освіти. Ширше впроваджувати у практику роботи моніторингові процедури.
11.11 Взяти участь у районній науково-практичній конференції «Нові стандарти – нова школа»
11.12 Сприяти спільній діяльності керівників районних та шкільних методичних формувань, заступників директора із навчально-виховної роботи і методистів РМК щодо моделювання, вивчення, узагальнення і поширення досвіду організації методичної роботи із педагогічними кадрами, піднесення якості навчання і виховання учнів Школи сприяння здоров’ю.
11.13 Розширити і поглибити співробітництво з відділом освіти та КЗ «Кіровоградський ОІППО імені Василя Сухомлинського», Кіровоградським педагогічним університетом імені Володимира Винниченка, фондами, організаціями, асоціаціями.
12. Із метою підвищення ефективності навчально-виховного процесу:
12.1 Продовжувати цілеспрямовану роботу щодо поглиблення співпраці школи із місцевими підприємствами з метою посилення практичної спрямованості навчально-виховного процесу, профорієнтаційної роботи з учнями, підготовки їх до активної трудової діяльності, залучення до суспільно-корисної праці.
12.2 Домагатися неухильного виконання Закону України «Про мови», дотримання мовного режиму на уроках, під час проведення позакласних заходів.
12.3 Проводити модернізацію технологій вивчення стану викладання навчальних предметів та рівня навчальних досягнень учнів у такий спосіб, щоб вони стали необхідною потребою школи.
12.4 Розширити мережу гуртків, факультативів, курсів за вибором для задоволення потреб дітей та реалізації науково-методичної проблеми Школи сприяння здоров’ю.
12.5 Проводити педагогічний моніторинг, основою якого є вивчення змін діяльності вчителя на підставі аналізу й самоаналізу його професійного зростання:
12.6
  • розвитку адаптивних умінь;
  • творчого потенціалу;
  • володіння змістом навчальних курсів;
  • новими технологіями викладання;
  • навичками контролю й самоконтролю;
  • соціальної активності.
13. Із метою удосконалення роботи гуртків:
13.1 Забезпечити охопленням позашкільною освітою не менше 60% дітей усіх вікових категорій, особливо соціально-незахищених та підлітків із девіантною поведінкою.
13.2 Сприяти створенню продуктивного виховного простору навчального закладу, спрямованого на плекання компетентної, конкурентноздатної особистості, здатної постійно самовдосконалюватися, досягати успіху і бути здоровою.
13.3 Забезпечити піднесення ролі виховання у педагогічному процесі навчального закладу.
13.4 Упроваджувати у навчально-виховний процес здоров’язбережувальні технології, що створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці і вирішують завдання раціональної організації виховного процесу відповідно до навчального та фізичного навантаження, можливостей дитини.
13.5 Забезпечити участь педагогічних працівників школи – керівників гуртків у конкурсі педмайстерності «Керівник гуртка року».
13.6 Забезпечити модернізацію, розвиток та зміцнення навчально-матеріальної бази навчального закладу для підвищення якості навчально-виховного процесу.
14. Із метою удосконалення роботи шкільної бібліотеки
14.1 Упроваджувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології та використовувати медіа-ресурси.
14.2 Створити довідково-пошуковий апарат (систему каталогів і картотек та фонд довідкових, інформаційних видань).
14.3 Створити належні умови для читачів у забезпеченні їхнього права на вільний доступ до джерел інформації, підвищення інформаційної культури користувачів і бібліотечного працівника.
14.4 Забезпечити шкільну бібліотеку сучасною комп’ютерною технікою, необхідними програмними продуктами, підключенням до мережі Інтернет.
14.5 Здійснювати повноцінне інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу
14.6 Забезпечити збереження книжкового фонду.
Кiлькiсть переглядiв: 1189

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.