НАУКОВО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ
Науково-методична проблема:
2016-2017 навчальний рік
"Формування культури здоров’я та національно-патріотичних цінностейв умовах розвитку громадсько-активної школи"
2015-2016 навчальний рік
Структура методичної роботи:
Діяльність методичної роботи школи спрямована на підвищення рівня професійної майстерності вчителів, активізацію педагогічних досліджень, збільшення кількості й покращення якості науково-методичних розробок, створюваних педагогами-практиками.
Завдання, які стоять перед методичною службою:
- кадрове та науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу;
- створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників;
- проведення системних методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, виявлення перспективного педагогічного досвіду та участь у його вивченні, узагальненні та впровадженні;
- створення, апробація та впровадження в практику нових навчальних програм, розробка міні-підручників та посібників для викладання спецкурсів, факультативів тощо;
- вивчення та впровадження в практику нових освітніх технологій та систем.
Зміст науково-методичної роботи закладу
Перелік наказів з оновної діяльності
Педагогічний аналіз за 2014/2015 навчальний рік
ЗАВДАННЯ педагогічного колективу ГАШ - Школи сприяння здоров’ю на 2015/2016 навчальний рік
№ з/п | Зміст завдань |
1 | Вважати основними першочерговими завданнями: |
1.1 | Створення повноцінного освітнього простору для забезпечення рівного доступу до здобуття якісної освіти. |
1.2 | Оновлення змісту, форм і методів навчання та виховання в умовах запровадження та реалізації нових Державних стандартів освіти |
1.3 | Підвищення рівня професійної компетентності педагогів |
1.4 | Задоволення запитів особистості |
1.5 | Сприяння формуванню здорового способу життя, фізичному розвитку дітей та підготовці молоді до самостійної діяльності |
1.6 | Удосконалення системи моніторингу якості освіти |
1.7 | Профілізацію старшої школи та допрофільну підготовку учнів 5-9 класів |
1.8 | Підвищення соціального захисту учасників навчально-виховного процесу |
1.9 | Реалізацію комплексу завдань, передбачених районними галузевими програмами |
1.10 | Налагодження тісної співпраці школи із місцевими органами влади та громадськими організаціями із метою забезпечення ефективного здійснення державної політики у галузі освіти. |
2. | Пріоритетними напрямками з удосконалення управління школою вважати: |
2.1 | Піднесення ролі ради школи як основного органу державно-громадського управління; координацію діяльності адміністрації школи і ради, спрямованої на розвиток ГАШ - Школи сприяння здоров’ю. |
2.1 | Пошук оптимальних шляхів здійснення інноваційної освітньої діяльності, визначення місії закладу, реалізацію Концепції розвитку Школи сприяння здоров’ю. |
2.3 | Удосконалення технологій проведення моніторингових досліджень та форми узагальнення їхніх результатів. |
2.4 | Оновлення менеджерських знань та умінь через постійне самовдосконалення та саморозвиток керівника, підвищення професійної компетентності. |
2.5 | Формування і розвиток умінь із перспективного (стратегічного) та поточного планування й здійснення інноваційної діяльності. |
2.6 | Широке впровадження ІКТ в управлінську діяльність. |
3. | Із метою модернізації кадрової політики: |
3.1 | Здійснювати роботу з атестації педагогічних кадрів відповідно до вимог Типового положення про атестацію педагогічних працівників. |
3.2 | Вживати заходи щодо забезпечення належних умов для праці, побуту, творчого зростання молодих спеціалістів. |
3.3 | Удосконалювати зміст і форми підвищення кваліфікації педагогів із урахуванням їхніх інтересів і сучасних вимог педагогічної теорії і практики. Врахувати у замовленні на курси підвищення кваліфікації на 2015 рік очно-дистанційні, дистанційні, варіативні та інші форми навчаннята потреби вчителів, які забезпечуватимуть реалізацію нових навчальних програм в умовах модернізації освіти, які взаємоузгоджуються із процедурою атестації педагогічних працівників. |
3.4 | Поширювати педагогічний досвід щодо стимулювання творчого, інтелектуального, духовного розвитку та задоволення потреби у професійній самореалізації вчителів.Продовжити практику морального та матеріального стимулювання педагогічних працівників школи. |
3.5 | Забезпечувати розвиток науково-методичного освітнього середовища |
3.6 | Забезпечити оптимізацію та осучаснення діяльності навчального закладу щодо формування позитивної мотивації наздоровий спосіб життя усіх учасників освітнього процесу |
3.7 | Вживати заходи щодо максимального повернення та працевлаштування випускників педвузів, підготовка яких здійснювалася за державним замовленням, створювати належні умови для їхньої праці, побуту, творчого зростання |
4. | Із метою підвищення якості освіти: |
4.1 | Забезпечити підвищення якості освіти шляхом оновлення змісту, форм і методів навчання та виховання в умовах запровадження та реалізації нових Державних стандартів освіти; зміцнення матеріально-технічної бази, підвищення рівня професійної компетентності педагогів |
4.2 | Удосконалювати систему державно-громадського управління закладом |
4.3 | Забезпечувати пріоритетний розвиток та функціонування української мови як державної |
4.4 | Забезпечити розвиток методичних структур, використання сучасних інформаційних та комунікативних технологій у системі науково-методичної роботи з педагогічними працівниками, надання індивідуальної допомоги у професійному самовдосконаленні педагогів |
4.5 | Створити сприятливе середовище для навчання та виховання першокласників у рамках акції «Дай руку, першокласнику!» |
4.6 | Запроваджувати інклюзивну модель навчання дітей із особливими потребами |
4.7 | Використовувати ефективні форми співпраці з дошкільним навчальним закладом з метою забезпечення наступності, організації роботи з дітьми п’ятирічного віку та сім’ями майбутніх першокласників |
4.8 | Забезпечити наступність на всіх рівнях шкільного навчання, адаптацію дитини до навчання в початковій, основній школі, виявлення проблем адаптаційного періоду та їх усунення |
4.9 | Забезпечити використання здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховному процесі початкової школи. |
4.10 | Приділити особливу увагу організації здобуття освіти дітьми, які потребують корекції фізичного або розумового розвитку |
4.11 | Сприяти впровадженню ІКТ – технологій у навчальний процес початкової школи. |
4.12 | Продовжити роботу над проектом по забезпеченню наступності змісту дошкільної та початкової загальної освіти «Дай руку, першокласнику!». |
5. | Із метою удосконалення роботи з обдарованими дітьми: |
5.1 | Забезпечити створення у школі загального «поля креативності», яке сприятиме розвитку творчих здібностей учнів |
5.2 | Активізувати змістовну роботу щодо участі школярів у предметних олімпіадах, конкурсах, сприяти залученню школярів до участі в Іnternet-олімпіадах |
5.3 | Належну увагу приділяти діяльності шкільного наукового товариства «Пульсар», розвитку дослідницьких нахилів школярів, сприяти навчанню їх у секціях Кіровоградської Малої академії наук учнівської молоді, налагодити проведення шкільних науково-практичних конференцій |
5.4 | Забезпечити наступність у системі роботи з обдарованими та здібними учнями (ДНЗ - ЗНЗ - позашкільні заклади). |
5.5 | Сприяти активному залученню вчителів, психолога до участі у Всеукраїнських конкурсах педагогічної майстерності, спрямованих на роботу з обдарованою учнівською молоддю |
5.6 | Із метою підготовки вчителів математики до роботи з обдарованими учнями забезпечити їх участь у роботі районної школи «Олімп» |
5.7 | Продовжити роботу щодо формування оптимальної мережі спецкурсів, факультетів, гуртків для задоволення освітніх потреб інтелектуально-здібних учнів. |
5.8 | Організувати постійне висвітлення роботи закладу з обдарованими учнями на сайті школи, РМК. |
5.9 | Сприяти підвищенню самоосвітнього рівня вчителів, активності в обміні досвідом із питань роботи з обдарованими учнями, ширше використовувати для цього можливості освітянських сайтів. |
5.10 | Поновити банк даних про обдарованих та здібних учнів, продовжити роботу у напрямку реалізації шкільної програми «Обдарованість». |
6. | Із метою підвищення ефективності впровадження у навчально-виховний процес інноваційних та інформаційно-комунікаційних технологій |
6.1 | Забезпечувати впровадження нових організаційних форм навчального процесу на основі інноваційних технологій; |
6.2 | Впроваджувати сучасну навчальну техніку, комп’ютерні засоби і технології у навчальний процес освітніх установ |
6.3 | Посилити увагу до вивчення і впровадження педагогічних ідей В.О.Сухомлинського |
6.4 | Здійснювати дослідно-експериментальну роботу з питань удосконалення якості змісту освіти |
6.5 | Забезпечити стовідсоткове володіння педагогічними працівниками інформаційно-комунікаційними технологіями. |
6.6 | Створити умови для запровадження інноваційних форм і методів викладання навчального предмета «Інформатика» |
6.7 | Забезпечити постійне оновлення веб-сайту Школи сприяння здоров’ю |
6.8 | Впроваджувати інформаційну систему управління освітою «ІСУО» |
6.9 | Продовжити поповнення шкільного сайту |
6.10 | Впроваджувати дистанційне спілкування учасників навчально-виховного процесу в формі чатів, форумів, телеконференцій, телемостів тощо |
6.11 | Залучати учнів школи до участі у різних телекомунікаційних проектах, олімпіадах, конкурсах |
6.12 | Формувати інформаційну культуру педагогічних працівників, учнів, забезпечувати їхні інформаційні потреби. |
6.13 | Забезпечити участь коллективу у : · Національному проекті «Відкритий світ». (Навчання з ІКТ учителів, які викладають у 7 класі, підготовка вчителів-предметників до впровадження ІКТ у навчально-виховний процес) · Впровадженні програми Intel® «Шлях до успіху» відповідно до курсів «Комп’ютерні технології для місцевої спільноти» з метою ефективного використання комп’ютерної техніки у навчально-виховному процесі, дієвої реалізації моделі громадсько-активної школи. · Впровадженні Програми «Школи-новатори» з метою сприяння інноваційній діяльності, професійному використанню ІКТ у школі, реалізації моделі громадсько-активної школи. · Впровадженні проекту «Курс освіта». · Впровадженні проекту «Класна оцінка» |
6.14 | Продовжити цілеспрямовану роботу щодо використання ППЗ у навчально-виховному процесі. |
6.15 | Підвищувати ефективність використання ІКТ в навчально-виховному процесі |
6.16 | Оптимізувати управління освітою на основі використання інформаційно-комунікаційних технологій |
6.17 | Формувати електронні бібліотеки. |
7. | Для удосконалення допрофільної підготовки та профільного навчання: |
7.1 | Підвищити результативність профільного навчання з метою: |
· участі учнів профільних класів у ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських олімпіад із базових дисциплін | |
· вступу випускників профільних класів до ВНЗ відповідно до профілю навчання у школі. | |
7.2 | Удосконалювати допрофільну підготовку учнів шляхом розширення мережі спецкурсів, курсів за вибором, факультативів у межах гранично допустимого навчального навантаження. |
7.3 | Удосконалити психолого-педагогічний супровід допрофільної та профільної підготовки. |
7.4 | Створити належну нормативно-правову базу для забезпечення профільного навчання. |
7.5 | Систематизувати допрофільну та профільну освіту в школі відповідно до Концепції профільної освіти, сприяти організації у профільних класах навчання за індивідуальними програмами для обдарованих учнів; |
7.6 | Широко залучати батьківську громадськість до організації профільного навчання і професійної орієнтації учнів, позакласної і позашкільної роботи. |
8. | Із метою посилення заходів виховного впливу на учнівську молодь: |
8.1 | Активізувати роботу у напрямку становлення та розвитку виховної системи ГАШ - Школи сприяння здоров’ю, що є передумовою створення виховного простору на основі духовного єднання педагога і учня, спрямованого на самовдосконалення, саморозвиток та повноцінне життєтворення. |
8.2 | Активізувати роботу дитячої громадської організації «Козаченьки» – дієвого органу учнівського самоврядування. |
8.3 | Консолідувати зусилля школи, сім’ї, громадськості у патріотичному вихованні учнів, здійснювати сучасні підходи до формування та розвитку патріотичних почуттів учнів засобами історико-краєзнавчої, пошукової роботи та доброчинної діяльності. |
8.4 | Сприяти підвищенню потенціалу учнівського самоврядування у громадянському вихованні учнівської молоді, його дієвості, ефективності форм роботи. |
8.5 | Удосконалити систему моніторингу за виховним процесом у школі. |
8.6 | Налагодити тісну взаємодію школи, сім’ї, громадськості зі створення здорового соціокультурного середовища виховання дітей, сприяти перетворенню школи на центр культури здоров'я та здорового способу життя у селі. |
8.7 | Із метою набуття учнівською молоддю особистого досвіду реалізації прав і виконання обов’язків у моральних і правових стосунках, забезпечувати виявлення, усунення й нейтралізацію причини та умови, які викликають негативні явища в учнівському середовищі. |
8.8 | Удосконалити профілактичну правовиховну роботу із додержання законодавства, спрямованого на попередження бездоглядності та правопорушень серед дітей, захисту їхніх прав. |
8.9 | Сприяти підвищенню ефективності роботи дитячого оздоровчого табору з денним перебуванням «Капітошка», що діє на базі школи, забезпечивши оздоровлення не менше 60 % дітей 1-10 класів. |
9. | Із метою посилення соціального захистудітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування: |
9.1 | Забезпечити створення належних умов та соціального захисту при здобутті якісної освіти дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування, та учнями з особливими потребами. |
9.2 | Активізувати роботу щодо розв’язання проблем дітей пільгових категорій із метою поліпшення умов проживання, навчання та виховання. |
9.3 | Посилити контроль за дотриманням чинного законодавства із питань захисту соціально-незахищених дітей. |
9.4 | Забезпечити виконання Положення про медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням учнів ЗНЗ та Інструкції про розподіл учнів на групи. |
9.5 | Здійснювати координацію за розподілом учнів на медичні групи згідно із медичними висновками та характеристикою груп для занять фізично культурою. |
9.6 | Забезпечити наступність на всіх рівнях шкільного навчання, адаптацію дитини до навчання у початковій, основній школі, виявлення проблем адаптаційного періоду та їх усунення. |
9.7 | Приділити особливу увагу організації здобуття освіти дітьми, які потребують корекції фізичного або розумового розвитку. |
9.8 | Забезпечити якісний психологічний супровід навчально-виховного процесу, підтримку дітей вразливих категорій, залучаючи до співпраці соціального працівника. |
10. | Із метою розвитку оздоровчої функції освітита збереження життєдіяльності учнів: |
10.1 | Забезпечити запровадження здоров’язбережувального та здоров’яформуючого навчально-виховного процесу у школі |
10.2 | Оптимізувати та осучаснити діяльність навчального закладу щодо формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя усіх учасників освітнього процесу |
10.3 | Забезпечувати психологічний супровід учнів у процесі навчання та виховання, підтримку дітей вразливих категорій |
10.4 | Забезпечити створення здоров’язберігаючого освітнього середовища |
10.5 | Визначити у школі чітку стратегію роботи і контроль щодо обов’язкового впровадження освіти на основі розвитку життєвих навичок учнів у викладанні навчального предмета «Основи здоров’я» |
10.6 | Забезпечити роботу тренінгового кабінету з основ здоров’я відповідно до чинних Положень |
10.7 | Забезпечити участь практичного психолога у роботі мобільного соціально-психологічного пункту Новостародубського освітнього округу |
10.8 | Удосконалювати систему фізичного виховання учнів. Суворо дотримуватись Державних вимог до проведення уроків фізкультури,різноманітних фізкультурно-оздоровчих та спортивно-масових заходів. |
10.9 | Забезпечити виконання Положення про медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням учнів ЗНЗ та Інструкції про розподіл учнів на групи. |
10.10. | Здійснювати координацію за розподілом учнів на медичні групи згідно із медичними висновками та характеристикою груп для занять фізично культурою. |
10.11 | Своєчасно та згідно вимог проводити інструктажі та навчання з охорони праці і збереження життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу. |
10.12 | Приділити особливу увагу організації та дієвості Тижнів з охорони праці та збереження життєдіяльності учнів. |
10.13 | Підвищити організаційний та контролюючий рівень роботи щодо попередження випадків травматизму учасників навчально-виховного процесу. |
10.14 | Активізувати роботу щодо збільшення кількості гуртків, факультативів. |
10.15 | Домогтися виконання |
| |
| |
11. | Із метою удосконалення методичної роботи: |
11.1 | Упорядкувати систему методичної роботи із педагогічними кадрами щодо впровадження інноваційних технологій, залучення педагогічного колективу, окремих педагогічних працівників до пошукової, експериментально-дослідницької роботи. |
11.2 | Удосконалити організаційно-методичний супровід різних видів моніторингу якості загальної середньої освіти. |
11.3 | Активізувати використання сучасних інформаційних та комунікативних технологій в системі науково-методичної роботи з педагогічними працівниками. |
11.4 | Удосконалити науково-методичний супровід підготовки вчителів, які працюють у профільних класах |
11.5 | Активізувати роботу щодо творчої реалізації педагогічних ідей В.О.Сухомлинського в практиці модернізації навчально-виховного процесу в сучасній школі та підготовки до 95-річчя від дня народження видатного педагога – гуманіста |
11.6 | При плануванні роботи на навчальний рік передбачити комплекс заходів щодо реалізації завдань шкільної науково-методичної проблеми «ГАШ як засіб реалізації здоров’язберігаючої та здоров’яформуючої політики навчального закладу» |
11.7 | Спрямувати роботу шкільних та районних методичних структур, які працюють на базі школи, на піднесення рівня професійної компетентності педагогів у процесі реалізації науково-методичної проблеми району та Школи сприяння здоров’ю. |
11.8 | Налагодити співпрацю з науковцями з метою задоволення потреб педагогічних кадрів у наукових знаннях. |
11.9 | Сприяти реалізації творчого потенціалу педагогічних працівників, більш широкому висвітленню досвіду, творчих знахідок у фахових виданнях. |
11.10 | Удосконалити систему теоретичної і практичної підготовки педагогічних працівників до впровадження моніторингових досліджень якості освіти. Ширше впроваджувати у практику роботи моніторингові процедури. |
11.11 | Взяти участь у районній науково-практичній конференції «Нові стандарти – нова школа» |
11.12 | Сприяти спільній діяльності керівників районних та шкільних методичних формувань, заступників директора із навчально-виховної роботи і методистів РМК щодо моделювання, вивчення, узагальнення і поширення досвіду організації методичної роботи із педагогічними кадрами, піднесення якості навчання і виховання учнів Школи сприяння здоров’ю. |
11.13 | Розширити і поглибити співробітництво з відділом освіти та КЗ «Кіровоградський ОІППО імені Василя Сухомлинського», Кіровоградським педагогічним університетом імені Володимира Винниченка, фондами, організаціями, асоціаціями. |
12. | Із метою підвищення ефективності навчально-виховного процесу: |
12.1 | Продовжувати цілеспрямовану роботу щодо поглиблення співпраці школи із місцевими підприємствами з метою посилення практичної спрямованості навчально-виховного процесу, профорієнтаційної роботи з учнями, підготовки їх до активної трудової діяльності, залучення до суспільно-корисної праці. |
12.2 | Домагатися неухильного виконання Закону України «Про мови», дотримання мовного режиму на уроках, під час проведення позакласних заходів. |
12.3 | Проводити модернізацію технологій вивчення стану викладання навчальних предметів та рівня навчальних досягнень учнів у такий спосіб, щоб вони стали необхідною потребою школи. |
12.4 | Розширити мережу гуртків, факультативів, курсів за вибором для задоволення потреб дітей та реалізації науково-методичної проблеми Школи сприяння здоров’ю. |
12.5 | Проводити педагогічний моніторинг, основою якого є вивчення змін діяльності вчителя на підставі аналізу й самоаналізу його професійного зростання: |
12.6 |
|
| |
| |
| |
| |
| |
13. | Із метою удосконалення роботи гуртків: |
13.1 | Забезпечити охопленням позашкільною освітою не менше 60% дітей усіх вікових категорій, особливо соціально-незахищених та підлітків із девіантною поведінкою. |
13.2 | Сприяти створенню продуктивного виховного простору навчального закладу, спрямованого на плекання компетентної, конкурентноздатної особистості, здатної постійно самовдосконалюватися, досягати успіху і бути здоровою. |
13.3 | Забезпечити піднесення ролі виховання у педагогічному процесі навчального закладу. |
13.4 | Упроваджувати у навчально-виховний процес здоров’язбережувальні технології, що створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці і вирішують завдання раціональної організації виховного процесу відповідно до навчального та фізичного навантаження, можливостей дитини. |
13.5 | Забезпечити участь педагогічних працівників школи – керівників гуртків у конкурсі педмайстерності «Керівник гуртка року». |
13.6 | Забезпечити модернізацію, розвиток та зміцнення навчально-матеріальної бази навчального закладу для підвищення якості навчально-виховного процесу. |
14. | Із метою удосконалення роботи шкільної бібліотеки |
14.1 | Упроваджувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології та використовувати медіа-ресурси. |
14.2 | Створити довідково-пошуковий апарат (систему каталогів і картотек та фонд довідкових, інформаційних видань). |
14.3 | Створити належні умови для читачів у забезпеченні їхнього права на вільний доступ до джерел інформації, підвищення інформаційної культури користувачів і бібліотечного працівника. |
14.4 | Забезпечити шкільну бібліотеку сучасною комп’ютерною технікою, необхідними програмними продуктами, підключенням до мережі Інтернет. |
14.5 | Здійснювати повноцінне інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу |
14.6 | Забезпечити збереження книжкового фонду. |
Коментарi