Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти
Головні умови виховання дітей у сім’ї
Привчаємо дитину до самодисципліни
11 правил безпеки в інтернеті, яких батьки мають навчити дітей
Щоб дитина добре вчилась в школі, вона повинна багато рухатися, радять дослідники
Поважайте свою дитину!
Суворі батьки виховують дітей-брехунів – психологи
Скрізь вас можна замінити іншими працівниками - від сторожа до президента. Справжнього батька ніхто не замінить.
І якщо перед вами стоїть вибір: іти завершувати роботу, за яку (це вам точно відомо) вас представлять до нагороди, чи йти до школи на заняття позакласного батьківського всеобучу, - ідіть тільки до школи (так чинять справжні батьки). І там, на занятті, ви дізнаєтесь, чи знаєте ви своїх дітей, які навчаються вже не один рік. Для дітей будь-якого періоду властиві свої особливості психічного розвитку. Вони переходять від дитинства до початку зрілості, а тому:
- змінюються інтереси дитини (у 1-4-х класах був інтерес до навчання, а став домінуючим інтерес до себе, ось причина зниження успішності у 5-8-му класах);
- змінюється характер відносин з дорослими (батьки, учителі), якщо в 1-4-х класах на першому місці був учитель, на другому - батьки, на третьому - дорослі, на четвертому - ровесники, то у 5-8-х класах усе помінялось місцями: на першому - ровесники, на другому - дорослі, на третьому - батьки, на четвертому - вчителі;
- свідомо зростає самостійність дитини;
- кожний ставиться до себе як до члена колективу;
- більш різноманітними стають стосунки з ровесниками, дорослими;
- зростає бажання виділитись чимось у колективі класу, будь-яким способом зайняти комфортне місце в ньому;
- наявне велике прагнення мати вірного друга, якому можна все відкрити;
- учитель сприймається тепер через громадську думку класу;
- перед дитиною постає запитання: «А хто ж я?»;
- перехід від оцінки дорослих до самооцінки;
- іде порівняння свого «я» з ровесниками;
- поведінка регулюється самооцінкою, а самооцінка формується в ході спілкування з ровесниками (ось чому поведінка немотивована);
- велика вразливість до критики на свою адресу й ціла низка немотивованих учинків (93 % самогубств саме в цьому періоді життя дитини);
- зростає потяг до інтимно-групового спілкування з ровесниками (за типом тимурівських загонів);
- зростає агресивність, жорстокість, підвищується тривожність, виникає замкнутість;
- підвищується почуття дорослості (хочуть, щоб до них ставились як до дорослих, а не дітей);
- зростає інтерес до протилежної статі;
- більше приділяється уваги зовнішньому вигляду;
- зростають нездоровий інтерес і потяг до тютюнокуріння, уживання алкоголю й наркотиків, цікавляться проблемами сексу;
- виникає диспропорція між потребами та можливостями, потреби йдуть попереду;
- зростає намагання позбутись опіки дорослих (учителів, батьків);
- ще не розвинений імунітет до поганого.
Коментарi